شمع معطر

شمع معطر؛ آشنای قدیمی که خیلی تو این روزا میتونه به دردمون بخوره

بیشتر از 5 هزار سال از کشف شمع توسط انسان‌ها میگذره، وسیله‌ای که تقریبا همه ما باهاش خاطره‌های مختلفی داریم. اما شاید اکثر این خاطره‌ها و نوستالژیک‌ترین اونها مربوط میشه به وقتایی که برق خونه مون رفته بود و برای روشنایی از شمع استفاده می‌کردیم.

خاطره مشترک دیگه‌ای که بعضی هامون از شمع داریم شاید یه مقدار رمانتیک‌تر از خاطره اول باشه 😊. ممکنه برای بعضی‌هامون پیش اومده باشه که بخوایم یه قرار عاشقانه رو با شمع رمانتیک‌ترش کنیم.  

شمع معطر

      اما احتمالا بیشترمون هنوز نمیدونیم که علاوه بر این مواردی که گفتیم، میتونیم از شمع به عنوان یه خوشبوکننده فضا هم استفاده کنیم. شمع‌هایی وجود داره که علاوه بر روشنایی و خاصیت رمانتیک بودن هم رنگ‌های قشنگی دارن و میتونن تو دکوراسیون استفاده بشن و هم میتونن بخشی از فضای خونه یا اداره یا هر فضای بسته دیگه‌ای رو معطر کنن.

این شمع‌ها بوی ملایم و آرامش‌بخشی رو به فضای خونه میدن و خونه رو برای ما تبدیل میکنن به یه جای بهتر. عطرشون روی میز مطالعه میتونه ذهن ما رو آروم‌تر کنه. روی میز غداخوری میتونه غذا خوردن رو برامون دلچسب‌تر کنه. توی سرویس بهداشتی میتونه هوا رو تازه‌تر و مطبوع‌تر کنه. توی پذیرایی میتونه حال مهمون‌هامون رو بهتر کنه.        

چرا شمع‌های شیشه‌ای

خود شمع‌های معطر هم چند دسته دارند که یکی از رایج‌ترین مدل‌های اون شمع معطر  شیشه‌ای هست. شمع شیشه‌ای اخیرا نسبت به شمع‌های بدون ظرف (شمع‌های استوانه‌ای یا قلمی) با اقبال خیلی بیشتری روبرو شدند. محبوب‌ترین ویژگی این شمع‌ها که باعث این اقبال شده، چکه نکردن اون‌ها است. این ویژگی باعث میشه شمع با کمی سوختن از حالت اولیه خودش خارج نشود و ظاهر اولیه‌ش رو نگه داره.

دلیل دیگر محبوبیت این شمع‌ها سطح بیشتر و صاف این شمع‌ها است که باعث میشه دریاچه مذاب ایجاد شده در سطح شمع، بزرگتر باشه و این باعث پخش عطر بیشتری در شمع‌های معطر شیشه‌ای میشه. همچنین نوع بازتاب نور شمع تو شیشه، جلوه زیباتری به شمع میده.

شمع معطر

4 دلیل برای استفاده از شمع معطر

  • همه ما دوست داریم خونه مون بوی خوبی بده

ما در طول روز در معرض بوهای متنوعی قرار داریم و بینی ما معمولا با عطرهای ناخوشایندی مواجه میشه، تو دفتر، ماشین، مترو و خیابون. سوزوندن یک شمع معطر تو خونه یک راه بسیار ساده و خوبه برای پخش یک عطر مطبوع و به دست آوردن یک حس خوب بعد از یک روز خسته‌کننده. همون اندازه که انتخاب عطر ادکلن یا بوی شامپو برای ما مهمه و براش وقت میذاریم، عطری که تو فضای خونه ما هم پخش میشه، مهمه.

  • شمع معطر می‌تواند یک رایحه شخصی و مخصوص به شما باشد

شما همیشه از یک رایحه مشخص شمع استفاده می‌کنید؟ با این کار، عطر فضای خونه شما مانند سایر فضاها نیست و یک رایحه مخصوص داره که هر کس با استشمام اون به یاد شما و خونه شما میفته. شما عاشق کشف رایحه‌های جدید هستید و دوست دارید هر دفعه عطر متفاوتی رو تجربه کنید؟ دوستاتون هر دفعه از کشف عطرهای جدید توسط شما به وجد میان و شما رو به عنوان یک فرد خلاق به یاد میارن.

  • عطرها تحریک‌کننده‌ احساساتند

هر کسی تو ذهنش برخی عطرها رو به خاطر داره که با بو کردنشون یاد یه خاطره مشخص میفته. به عبارتی اکثر خاطرات ما بودارند 😊 وانیل ما رو به یاد یه خوراکی شیرین مثلا بستنی وانیلی می‌اندازه یا مثلا عطر صنوبر ما رو به یاد قدم زدن تو جنگل می‌اندازه. وجود این رویاها تو خونه حس خوبی به اعضای خونه میده.

  • شمع‌ها محیط رو گرم و دوستانه میکنن

فرقی نمی‌کنه شما خودتون تنها تو خونه اید یا با فرد موردعلاقه تون هستید یا با دوستاتون، یک شمع همیشه گرم و دوستانه است. این شعله کوچک، نور و گرمای کوچک دلنشینی را به شما هدیه میده.