عود

شمع، عود یا خوشبوکننده روغنی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

اصلاً ساده نیست که بتونیم فضای خونه خودمون رو با رایحه‌ای خوش پر کنیم. میشه یک شمع معطر یا عود روشن کرد یا یک خوشبوکننده روغنی رو تو خونه قرار داد. روش های زیادی برای ایجاد بوی خوش تو فضاهای خونه شما وجود داره، اما کدوم یکی برای شما مناسب‌تر هست؟ ما سعی کردیم تو این مطلب شما رو راهنمایی کنیم.

عود
عود
عود

خونه‌ای که بوی خوش داره، یک جای شاد برای زندگیه. حالا این بوی خوش هم میتونه برای خوشبو کردن لباس و بدن باشه و هم برای خشبو کردن محیط خونه. برای ایجاد یک بوی خوش در فضای خونه، بیش از یک راه وجود داره.

از خوشبوکننده‌های روغنی گرفته تا عود، شمعهای معطر تا اسپری های اتاق، گزینه‌های زیادی برای خوشبو کردن خونه شما وجود داره. تصمیم گیری در مورد بهترین گزینه‌ها به عوامل مختلفی بستگی داره.

عود

عود های میله‌ای از انواع مواد قابل احتراق ساخته می شوند که هنگام سوختن، رایحه‌ای معطر به شما می‌دهند. کلمه “عود” در واقع از واژه لاتین “سوختن” گرفته شده.

مواد و رایحه‌هایی که برای ایجاد عود استفاده می‌شوند معمولاً از گیاهان هستند، از جمله رزین، پوست، دانه، ریشه و گل. اغلب از مواد معطر از جمله کندر هندی، دارچین، پچولی(نعناع هندی) و چوب محکم و سخت صندل سفید که نوعی درخت هندی با چوب و روغن معطر است هم استفاده میشه، اگرچه مواد خاص در هر چوب عود بسته به نوع تولید کننده متفاوته.

عود

چرا باید عود رو انتخاب کرد؟

عود امکان پخش سریع عطر رو فراهم می‌کنه و اگه زیاد وقت ندارید، یه گزینه‌ی ایده آل براتون محسوب میشه. میله‌های عود تو کمتر از یک ساعت می سوزند و رایحه و بوی آن میتونه کاملا قوی باشه.

عود بهترین گزینه است برای:

  • ایجاد رایحه خوش برای مدت زمان کوتاه
  • پر کردن سریع اتاق با رایحه خوش
  • افرادی که رایحه های قوی‎تری می‎پسندند.

عود ممکنه برای شما مناسب نباشه اگر…

  • شما از کثیفی  احتمالی ناشی از افتادن خاکستر خوشتون نمیاد.
  • شما نمی‌خواهید همیشه حواستون بهش باشه – هیچوت نباید عود در حال سوختن رو بدون مراقبت رها کنید.

شمع معطر

شمع‌های معطر از ترکیبی از موم و روغن معطر ساخته می‌شوند که هنگام روشن شدن، رایحه رو به هوا پخش می‌کنند. مواد مورد استفاده برای ایجاد شمع می تونن بسیار متفاوت باشند.

عود

چرا باید شمعهای معطر را انتخاب کنید؟

روشن کردن یک شمع معطر فقط به معنای اضافه کردن عطرهای خوشبو به یک اتاق نیست. به لطف تلالو شعله‌های درخشانشون، شما از وجود روشنایی شمع برخوردارد می‌شید که درخشش و گرمی خاصی رو تو فضای خونه شما ایجاد میکنه. شمع‌ها برای فراهم کردن یک حال و هوای گرم و صمیمی عالی هستن و بهونه‌ای برای استراحت عصرانه به شما میدن.

برای اینکه بهترین استفاده رو از شمع‌ها ببرید، باید اونا رو بیش از یک ساعت روشن نگه دارید. سوختن‌های کوتاه، عمر یک شمع رو به میزان قابل توجهی کاهش میده، بنابراین مهمه که اطمینان داشته باشید که به اندازه کافی وقت دارید تا اجازه بدید دریاچه مذاب موم روی شمع تشکیل بشه و بتونه به لبه شیشه شمع برسه. اینکه چه مدت این کار طول می کشه، بستگی به قطر شمع، تعداد فیتیله‌ها و نوع موم داره.

شمع معطر مناسبه برای…

  • ایجاد یک محیط صمیمی به لطف ترکیبی از نور لرزان و عطری دوست داشتنی
  • اضافه کردن مقدار ثابت و منظمی از عطر به یک اتاق در بازه زمانی چند ساعته.
  • افرادی که عطرهای پیچیده‌تری را دوست دارند.

شمع‌های معطر ممکنه برای شما مناسب  نباشه اگر…

  • وقت ندارید که منتظر بمونید تا دریاچه مذاب به لبه شیشه شمع برسد.
  • شما نمی‌خواهید همیشه حواستون بهش باشد – هیچوقت نباید شمع در حال سوختن رو بدون مراقبت رها کنید.
  • می‌خواهید یک عطر و بوی فوری رو ایجاد کنید، و یا عطر و بویی که ماه‌ها بمونه.

خوشبوکننده روغنی

خوشبوکننده روغنی دارای سه بخش اصلی است. روغن معطر، آوندهای مویرگی و ساقه نی. ساقه نی، که از نوعی چوب پرمنفذ ساخته شده روغن معطر رو جذب می‌کنه و به آرامی اون رو در هوای اطراف پخش می کنه و تا زمان تمام شدن روغن، جریان مداومی از رایحه رو به وجود میاره.

عود

چرا باید خوشبوکننده روغنی رو انتخاب کنید؟

اضافه کردن خوشبو کننده‌های روغنی به قسمت‌های مختلف خونه، یک روش عالی برای داشتن اتاق‌های خوشبو در تمام مدته. به لطف عطر افشانی مداوم و بدون شعله اونا، خوشبوکننده روغنی راحت‌ترین راه برای خوشبوکردن خونه شماست، حتی جاهای دور از درسترس! این خوشبوکننده‌ها رو روی قفسه های کتاب، حمام‌ و اطراف اتاق کار خود قرار بدید تا فضای شما خوشبو بشه.

بر خلاف شمع‌های معطر و عودها که هر دو برای پخش عطر و رایحه  باید بسوزن، پخش کننده روغنی بدون سوختن در تمام طول روز عطر و بوی خودش رو پخش میکنه و برای هر خوشبوکننده، اینکار تا هفته‌ها یا ماه‌ها طول میکشه.

خوشبو کننده‌های روغنی بهترین گزینه است برای…

  • رایحه مداوم
  • عطر بدون شعله
  • قرار دادن در هر نقطه و مکانی
  • گاهی اوقات ما وقت کافی نداریم که تمام مدت حواسمون به شعله‌ها باشه.

خوشبو کننده‌های روغنی ممکنه برای شما مناسب نباشن اگر…

  • شما می خواهید خیلی سریع فضا رو معطر کنید.
  • دوست دارید هر روز عطر و بوی اتاق رو تغییر دهید.

شمع معطریا عود؟

از اونجایی که شمع و عود هر دو به سرعت  فضای اتاقی که توش میسوزند را معطر می‌کنن، تصمیم گیری در مورد اینکه کدوم برای شما بهترینه به مدت زمان استفاده از هرکدوم بستگی داره.

شمع‌های معطر معمولاً حداقل به یک ساعت زمان نیاز دارن تا روشن باشن و فرصت کافی رو به روغن‌های معطر بدن تا گرم بشن و شروع به پخش شدن در هوا کنه. درحالی که عود میتونه در مدت زمان کمی به اندازه 10 دقیقه بوی خوش ایجاد کنه.

اگر میخواهید کل زمان عصرگاهی رو با رایحه‌ای خوش و درخشش گرم شعله شمع سپری کنید، یک شمع معطر مناسب شماست. روشن کردن یک شمع به راحتی میتونه بهانه‌ی کافی برای استراحتی چند ساعته رو به شما بده.

خوشبو کننده روغنی یا شمع معطر؟

روشن کردن شمع معطر روشی زیبا برای ورود یک رایحه به خونه شماست، اما تنها ایرادش اینه که هرزمان اونو روشن می‌کنید، باید تو خونه حضور داشته باشید. یعنی باید حواستون بهش باشه.

ولی خوشبوکننده‌های روغنی اینطور نیستن، وقتی اونا رو یک جای ایده آل قرار بدید، 24 ساعت شبانه روز محیط شما رو معطر می‌کنند.

وقتی برمیگردید خونه، یک رایحه‌ی خوش و مطلوب توی خونه شما وجود داره، بدون اینکه هیچ نگرانی داشته باشید.

عود یا خوشبو کننده روغنی؟

خوشبو کننده روغنی یک روش عالی برای اضافه کردن یک رایحه پس‌زمینه دلچسب به خونه شماست که برای ماه های زیادی ادامه داره. اما، تنوع، نمک زندگیه و بعضی وقتا شما یک تغییر تو عطر خونه‌تون میخواید.

روشن کردن بعضی عودهای معطر این امکان را به شما میده که سریع فضای اتاق رو تغییر بدید. عودها، به لطف رشته‌های ملایم دود که اتاق رو با رایحه‌ای عمیق پر میکنن، می‌تونن فضایی احساسی و گرم ایجاد کنن.

انتخاب نکنید. همه را باهم داشته باشید!

ایجاد کردن یک بوی مخصوص برای خونه روش فوق‌العاده‌ایه برای انتقال حس و حال خونه به مکان‌های دیگه. وقتی برای خونه خودتون بوی اختصاصی داشته باشید، میتونید کاری کنید که در هر مکان و موقعیتی حس و حال خونه‌تون رو داشته باشید. حتی اگر تو یک آپارتمان کوچک و نه چندان دلچسب زندگی می‌کنید!

خوشبوکننده‌های روغنی رو در اتاق‌هایی که بعضی اوقات میرید، مثل حموم و راهرو بذارید. تو اتاقایی که دائماً توش هستید و استراحت می‌کنید، مانند اتاق نشیمن و اتاق خواب از شمعهای معطر استفاده کنید. اگر نیاز به ایجاد سریع عطر دارید، از عود استفاده کنید. همه اینها با هم و در کنار هم کار می‌کنن تا خونه شما بهترین بوی ممکن رو داشته باشه.

اگر حس بویایی خوبی برای تشخیص بوهای مختلف دارید و از بوییدن چند رایحه به طور همزمان لذت می‌برید، دلیلی نداره که از ترکیب رایحه‌های این سه محصول استفاده نکنید. خونه خودتون رو از رایحه شمع‌های معطر، عود و خوشبوکننده‌های روغنی پر کنید. این تصمیم، می‌تونه خونه شما را به یک مکان خاص برای شما و عزیزانتون تبدیل کنه.